Cake is my happy place

Igår tog jag tag i alla mina bilder jag har på datorn, det var dags för en riktig rensning. ca 6000 bilder raderades när jag var färdig, och då har jag inte ens gått igenom mobilbilderna från flera år tillbaka än! Hujedamej! Jag hittade en hel hög med bilder på tårtor som jag gjort, och insåg i samma veva att jag knappt hållit på med det här med tårtor speciellt länge. Min första ”riktiga” tårta gjorde jag när vi flyttade till Salem, det är jack skeleton-tårtan. Den gjorde jag till halloween. Jag kommer ihåg att jag var så nöjd med den, jag hade fyllt den med blåbärsmousse och hallonmousse tror jag. Och gjort chokladbottnar för att den skulle kännas riktigt mörk och läskig när man skar upp den. Emilie, maken och Hampus blev mina första testpersoner och dom tyckte verkligen den var god. Där och då visste jag att jag hittat en hobby. Förra året avancerade jag till sockerblommor och gick en kurs på Tårtdecor i Södertälje. Jag är inget proffs, och kommer aldrig ha tålamodet eller tiden att bli en, men det är en rolig hobby att hålla på med. Man får vara kreativ och experimentera, och det är så kul att ge bort något man själv gjort.
 
 

 

Kommentera här: