You are made of love

Alice dop var en dröm. Det var litet och intimt där det närmaste vänner och familj var bjudna. Färgerna gick i svart, lila och vit. Jag har gjort ballonggirlangen och pompomsen som hängde i den själv. A:et som stod på fikabordet har jag klätt i lila tyg jag hade hemma och sen en bit tyll över. Jag sydde sen fast fjädrar och lila glaspärlor på. Allt med inspiration från Pinterest. Det mesta kalasartiklarna köpte jag på Partytajm.
 
 Pinterest är verkligen guld värt när man vill ha tips och idéer! Därifrån fick jag idéen till både bow tie-servetten och muggarna med eget monogram. Monogrammet gjorde jag själv i PS och sen skrev vi ut dom och limmade dom på enkla lila pappmuggar. ”Dukarna” är lakan för 19:- styck från IKEA.
 

Fjädrarna köpte jag på rea från Panduro, jag betalade 5 kr för en hel påse. Blommorna kommer från våran lokala blomsterbutik Blomsterprinsessan. Jag har handlat mina fredagsblommor därifrån nästan varje vecka sen vi flyttade till Rönninge.

Olivia showade med dans i kyrkan när vi sjöng psalmer, och Alice blev jättearg när hon fick vatten på huvudet. Det spelades Alfons Åberg på inmarschen och Bamse på utmarschen. Jättegulligt! Vi bjöd på smörgåstårta från Saris Smörgåsbod, såå himla goda smörgåstårtor har jag nog aldrig ätit! Jättenöjda var vi! Sen bjöd vi på småkakor (tack för hjälpen svärmor!) och såklart tårta. Jag tror alla var mätta och belåtna. Efter allt ätande öppnade maken och Olivia alla fina presenter som Alice fick. Som jag såklart inte har någon bild på tyvärr. Men allt var jättefint, tack så mycket alla!

Tack till alla som kom, och som gärna ville komma men tyvärr inte kunde men som grattade Alice ändå via andra eller på sms. Vi är så lyckligt lottade som har alla er i våra liv.

 

 

Kommentera här: