bakad potatis med kasslerröra

Det här är så gott och enkelt! Maken är inte så förtjust i bakad potatis, för mycket pillgöra säger han. Så jag brukar göra det till mig själv när han är bortrest, för jag älskar det!

Du behöver

4 st bakad potatisar
400 g kassler
2 st paprika
1 st mango
2 rödlök
2 tsk rapsolja
2 tsk grönsaksfond
4 dl creme fraiché 5%
2 msk persilja
salt och peppar
 
 
Börja med att sticka några hål i bakpotatisen innan du stoppar den i ugnen på 200 grader ca 1 timme. Skiva kasslern så det blir som strimlor. Jag steker gärna min kassler, jag tycker det är godare men det är en smaksak. Ska du steka kasslerna så börja med att göra det så den hinner svalna medan du gör röran. Sen strimlar du grönsakerna och frukten, hackar persiljan och kastar ner allt i en skål. Blanda ner creme fraiché, rapsolja och grönsaksfond. Salta och peppra. Ha sist i kasslern. Stoppa sen i kylskåpet för att gotta sig tills potatisen är färdig. En sallad till är gott, men jag var som sagt ensam med barnen så jag prioriterade bort det.